Recent Posts

samedi 5 novembre 2011

Brownies aux deux chocolats et noix de pécan


Comme à son habitude lorsqu'il y a du monde chez elle, du moins un peu plus que d'habitude, ma grand-mère nous avait préparé toutes sortes de gourmandises lors de notre séjour chez elle à la Toussaint (ainsi que bon nombre de plats savoureux) dont je me suis bien sûr empressée de prendre les recettes.
Voici donc les petites bouchées qui ont fait le bonheur de mes cousines, et de tout le monde à vrai dire. Autant dire qu'elles n'ont pas fait long feux.

La recette est issue d'un blog que je trouve pas mal et sur lequel elle a trouvé aussi une recette de curry d'agneau et de veau hachés que vous devriez essayer à tout prix. Mais je vous en reparlerai surement plus tard, une fois que je l'aurai refais à la maison avc les photos qui vont bien.
Pour ces fameux brownies, je ne recopierai pas la recette ici puisque elle est déjà en ligne ici, je la traduit simplement pour les visiteurs anglosaxons, et à vous les français je vous laisse l'addresse où vous pouvez la récupérer, ainsi que les quelques photos...



English Version


My grandma always bakes some treats when somebody comes to visit her. Anybody. She also cooks lots of fabulous dishes, so I usually come back home with a list of new recipes to add in my files.
This brownie bites recipe is one of them, and it made my cousins VERY happy, and there wasn't one single left when we said godebye to her, two days later.

She got the recipe from here, a nice blog when she also found a minced lamb and veal curry to die for.
I translated the recipe below. She diced it in little bites so you can enjoy it without feeling heavy afterwards... and so it can last longer (otherwise I think it would have been gone in 4 minutes).


Two Chocolate and Pecan Brownie (Bites)
Print Recipe

- 175g butter
- 250g dark chocolate
- 150g pecan nuts
- 200g white chocolate
- 250g brown sugar
- 3 eggs
- 1 vanilla pod
- 150g flour

Preheat the oven at 180°C (or 355°F) and prepare a mold with baking sheet.
Melt butter and dark chocolat together in a bain-marie, while you roughly chop pecan nuts and white chocolate.
Mix sugar with eggs in a bowl until it's fluffy and fluid. Add vanilla seeds, melted and mixed chocolate and butter, and stir everything to incorporate.
Add flour, then pecan and white chocolate. Mixture should be compact. Pour into the mold and bake for 35 minutes.
Let it cool in the mold then cut it in bites.

2 commentaires:

mete a dit…

ils sont très jolis en plus présentés et photographiés comme ça!!

b.wak a dit…

pfiouuu ils ont l'air juste à tomber!! je suis toujours à la recherche de The recette de Brownies!
Super blog, super recettes, super illustrations! keep up the good work!

Enregistrer un commentaire

N'hésitez pas à poser vos questions (même à critiquer) : je répondrai à la suite de vos commentaires avec plaisir.
Merci de votre visite !

Don't hesitate to ask if you have any questions (even if you just have a remark) : I'll answer with pleasure just below your comments. Thank you for stopping by !

Share this..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...